Snart er det 17. mai

Forberedelsene til nasjonaldagen er i rute, informasjon, program og skiltplan vil legges ut på kommunens hjemmeside.
Alle lag og organisasjoner og andre som ønsker å stå på stand i sentrum på dagen må sende epost før fredag 1 mai.

Nytt av året er at kulturavdelinga arrangerer åpen kafé i Festiviteten fra kl. 12:00 - 19:00.

Det vil være salg av smørbrød, kaker, pølse og brød, kaffe, brus og bobler m.m. fra foajeen og klubben.

Det et bli skolestafett, danseoppvisninger, kor, Festgudstjeneste i Kirkelandet kirke og

Nasjonal festkonsert med Kristiansund symfoniorkester. Billetter kjøpes via Hjem - Operaen i Kristiansund (oik.no)

Alle henvendelser som gjelder 17. mai 2024 gjøres til Kulturavdelinga v/ Kristin Brevig pr epost: Kristin.Brevig@kristiansund.kommune.no

Tog avstemming og 17. mai-program på kommunens hjemmeside

All informasjon om årets 17.mai finner du på kommunens hjemmeside.

I år som i fjor er det tilskuerne til barnetogene i sentrum og Frei, og borgertoget, som stemmer frem vandrepokalen. Det skal deles ut fire vandrepokaler:

• Beste barnehageinnslag i sentrum
  • Beste barneskoleinnslag i sentrum
  • Beste barneskoleinnslag på Frei
  • Beste innslag i borgertoget

Stemmer oppgis digitalt via lenker som du vil finne på hjemmesiden til Kristiansund kommune.
Vandrepokalene deles ut etter togenes innkomst.