Forsinkelse med fakturering og vederlag av helse- og omsorgstjenester

Kristiansund kommune har skiftet system, og i den forbindelse er det utfordringer rundt fakturering, vederlagsberegning og vederlagstrekk i Helse og omsorg.

Vil du ha sommerjobb som ungdomsfisker i 2024?

I sommer kan ungdom som er nysgjerrig på fiskeryrket og har lyst på yrkeserfaring, søke om sommerjobb i Ungdomsfiske.   Kristiansund kommune leier inn båt med skipper som vil veilede ungdommene som er ombord. Lønna vil være det du får for salg av fisken du fisker. Formålet med Ungdomsfiske er at flere ungdommer får prøve seg på sjøen. Vi oppfordrer til søknader fra alle som er interessert, uavhengig av kjønn og bakgrunn. Søknadsfrist 27. mai 2024

Jobbsjansen lykkes

Strålende resultater for Jobbsjansen i 2023 samt økt tilskudd for 2024 Etter måneder med dedikert arbeid og målrettet innsats, har alle deltakere av Jobbsjansen-programmet i 2023 nådd milepæler i sine karrierer, og deres suksesshistorier vitner om både personlig vekst og samfunnsmessig integrering.

Servicetorget er første dør inn til kommunen

Servicetorget har et mål om å gjøre hverdagen lettere for byens innbyggere, ansatte, næringsliv og media. De har stor kunnskap om det kommunen gjør.  Her får du vite mer om seks av deres ansatte og hva Servicetorget jobber med.

9. trinn på Atlanten ungdomskole skal kjempe om å bli årets matredderklasse

9. trinn ved Atlanten ungdomsskole har mottatt gullbilletten fra Q-Meieriene. Det betyr at de er en av ungdomsskoleklassene som skal konkurrere om å bli årets matredderklasse i 2024 under Q-meieriene sin matredderdag 5. juni 2024!

Åpning nye Atlanten stadion

Velkommen til offisiell åpning av nye Atlanten stadion tirsdag 7.mai fra klokken 1600.

Brannstasjon på Goma - oppstart av arbeider

På oppdrag fra Kristiansund kommune skal Veidekke Entreprenør bygge ny brannstasjon på Goma for Nordmøre interkommunale brann- og redningstjeneste. Og arbeidet starter nå i mai.

17. mai program

Her finner du oversikt over det som skjer i Kristiansund kommune på 17. mai! Fra arrangementer til barnetog. Når det kommer praktisk informasjon og endringer blir det også oppdatert her eller på forsiden vår.

Mobilitet i Kristiansund

Det vil bli store endringer i hvordan vi kommer oss fra A til B i byen fremover. Vi har ulike statlige føringer samt at det bygges to store bygg i sentrum av byen som vil bidra til endringer i forflytningsmåter.

Helsedirektoratet på besøk

For kort tid siden var to representanter fra Helsedirektoratet på besøk hos Friskliv og mestring i Kristiansund kommune. Kristiansund kommune har hatt Frisklivssentral i 11 år og vært Utviklingssentral siden 2017.